Zajęcia w grupie integracyjnej inspirowane szkoleniem z projektu POWER
Zajęcia w grupie integracyjnej inspirowane szkoleniem
z projektu POWER
Temat: Usprawnianie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej oraz doskonalenie umiejętności zapamiętywania.
Cele ogólne:
utrwalenie potrzebnego rytmu i płynności dla dobrej kondycji ręka – oko
rozwijanie sprawności słuchowej i identyfikacji dźwięków
wdrażanie do pokonywania stawianych trudności,
wyrabianie właściwej postawy podczas zajęć
Cele operacyjne:
Możliwe do osiągnięcia:
dziecko potrafi skupić uwagę nad wykonywanym zadaniem
dziecko utrwali zasób doświadczeń akustycznych i słownictwa
dziecko doskonali spostrzegawczość i koncentrację
dziecko potrafi samodzielnie i prawidłowo ułożyć puzzle, pocięty obrazek
dziecko potrafi zapamiętać i powtórzyć prawidłowo tekst wiersza
Przebieg zajęć
I. Zabawa na powitanie Przekazujemy sobie uśmiech - powitanie na zajęciach · Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel mówi do dzieci: wysyłam do was powitalny promyk uśmiechu, który powróci do mnie w pośpiechu – dotyka ramienia dziecka siedzącego obok (po prawej stronie) i patrząc mu w oczy uśmiecha się. Dzieci przekazują sobie uśmiech bez słów, dotykając lekko ramienia kolegi i uśmiechają się najpiękniej, jak potrafią.
L.p |
FORMA ZAJĘĆ |
REALIZACJA |
POMOCE |
UWAGI |
1. |
Gimnastyka mózgu „Leniwe ósemki” |
Kreślenie płynnym ruchem „leniwych ósemek” (palcem wskazującym jednej ręki, potem drugiej, obiema splecionymi rękami, w powietrzu, na szarym papierze - mazakiem |
Szary papier, mazaki |
Elementy metody P. Dennisona Ćwiczenie to poprawia płynność zapamiętywania, słuchania i myślenia jednocześnie |
2. |
Rozpoznawanie zwierząt na ilustracjach |
Dzieci zapoznają się |
Kolorowe ilustracje przedstawiające zwierzęta |
Zwierzęta: pies, kot, owca, koza, krowa, kogut |
3. |
Różnicowanie odgłosów zwierząt |
Dzieci wysłuchują nagrania z płyty CD i znajdują odpowiednią ilustrację związaną z danym dźwiękiem, wybierając ją |
Płyta CD |
Ćwiczenia sprawności słuchowej
|
4. |
Zabawa pamięciowa „Zgadnij, jakiego zwierzęcia brakuje” |
Nauczyciel chowa jeden obrazek ze zwierzęciem, |
Sześć wybranych ilustracji ze zwierzętami (pies, kot, owca, koza, , kogut, ,krowa) |
|
5. |
Dobieranie podpisów do obrazków |
Dzieci samodzielnie |
Napisy do globalnego czytania |
Napisy z metody Glena Domana |
6. |
Puzzle ze zwierzętami, pocięte pięcioelementowe obrazki ze zwierzętami |
Dzieci otrzymują puzzle lub pocięte obrazki składają w całość |
Puzzle, pocięte obrazki |
Nauczyciel pomaga dzieciom |
7. |
Nauka wiersza
|
Dzieci wysłuchują tekstu wiersza, obserwują wykonanie rysunku, następnie powtarzają po nauczycielu. Próbują samodzielnie odtwarzać treść wiersza z wykorzystaniem rysunku |
Tekst wiersza: „Małe kółko, Duże kółko, Jedno ucho, Drugie ucho, Trzy wąsiki z prawej strony, Trzy wąsiki z lewej strony, Ogonek zakręcony, I jest kotek tyłem odwrócony”
Kartki do rysowania, mazaki |
Rysowane wierszyki, dziecięce masażyki |
8. |
Malowanie palcami szablonu wybranego zwierzątka |
Pomalowanie szablonu przez dziecko przedstawiającego sylwetkę kota, psa itp. |
Farby plakatowe |
Metoda malowania dziesięcioma palcami |
9. |
Podsumowanie zajęć |
Pochwała ustna, nagrodzenie uczniów naklejkami, pożegnanie |
Kolorowe naklejki |
|
http://przedszkole8.staszow.pl/zajecia-z-projektu-erasmus1.html