Zajęcia w ramach projektu „Przyjazna edukacja krokiem do przyszłości”
Zajęcie w ramach realizacji projektu POWER „Przyjazna edukacja krokiem do przyszłości”
W kwietniu w grupie dzieci 5-6-letnich „Biedronki” odbyły się zajęcia pt. „Siejemy rzeżuchę” przeprowadzone przez Edytę Słomkę – uczestniczkę kursu „Creativity, Innovation, Motivation and New Teaching Methodologies”. Kurs odbył się w ramach mobilności do Włoch do Florencji przy realizacji projektu „Przyjazna edukacja krokiem do przyszłości” dofinansowanego z Funduszy Europejskich programu POWER. Na zajęciach nauczycielka wykorzystała poznane na kursie metody, m.in. „Mind mapping – Mapa myśli”, która pomogła na początku zajęć uporządkować informacje dotyczące wiosny. Temat główny zajęć dotyczył rzeżuchy i jej właściwości. Dzieci zostały zapoznane z etapami wysiewu rzeżuchy w aktywny sposób – poprzez metodę JIGSAW (ang. układanka). Biedronki podzielono na grupy, w których musiały nauczyć kolegów swojej części materiału. Jest to metoda rozwijająca komunikację i współpracę w grupie. Następnie Biedronki ćwiczyły swoje umiejętności w praktyce – wysiały rzeżuchę i czekają teraz na swoje plony.Na zakończenie podsumowujące zajęcia nauczycielka wykorzystała aplikację PLIKERS – narzędzie Technologii Informacyjno-Komunikacyjnej. Dzieci brały udział w quizie i odpowiadały podnosząc we właściwy sposób karty. Wszystkie zastosowane metody i techniki poznane na kursie we Florencji przyczyniły się do większego zaangażowania się dzieci podczas zajęć.
W dniu 25.11.2021 w grupie dzieci 5-letnich „Smerfy” odbyły się otwarte zajęcia „Bawimy się z misiem” dla nauczycieli naszego przedszkola. Zajęcia poprowadziła nauczycielka Wiesława Czerwiec, która we wrześniu 2021 r. wzięła udział w mobilności do Włoch do Florencji w ramach realizacji projektu „Przyjazna edukacja krokiem do przyszłości” dofinansowanego z Funduszy Europejskich programu POWER. Nauczycielka podzieliła się zdobytą podczas kursu wiedzą z kadrą pedagogiczną przedszkola. Na zajęciu wykorzystała technologie informacyjno- komunikacyjne, które są ważnym źródłem efektywnego uczenia się zapewniając dzieciom nowe, angażujące metody, które wspierają i rozwijają kompetencje. Podczas zajęcia nauczycielka motywowała dzieci za pomocą zadań zwiazanych z rozwiązywaniem problemów i kreatywnym myśleniem, dawała jasne instrukcje,organizowała pracę w grupach oraz rozwijała pozytywne relacje w grupie. Skorzystała z zasobów internetowych canvy- narzędzia umożliwiającego tworzenie projektów graficznych z gotowych szablonów do stworzenia plakatu oraz dyplomu.